De eerste twee van de Big Five gezien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu De eerste twee van de Big Five gezien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

De eerste twee van de Big Five gezien

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijdag 6 oktober

Vandaag bezochten we de nog in werking zijnde Premier diamantmijn. We werden allemaal door een sluis geleid op de terugweg om te kijken of we geen diamanten van de grond hadden geraapt en meegesmokkeld. Ik hou niet van diamanten dus ik heb ze maar laten liggen. 's Middags gingen we naar Ohrigstad waar we een prachtige bungalow toegewezen kregen. Vandaar uit hebben we onze eerste gamedrive gemaakt. We zagen in ieder geval al 2 beesten van de Big Five, nl. de buffel en de neushoorn. Erg imposant. Ook zagen we een heleboel impala's en wrattenzwijnen. Die leken precies op dat wrattenzwijn uit de Lion King, ik ben zijn naam vergeten. 's Avonds kregen we een welkomstdiner aangeboden. Voortreffelijk.

Zaterdag 7 oktober

We reden vandaag de Panoramaroute en deze route deed ons denken aan de route verleden jaar in het westen van The States. Fantastisch. We bezochten de Three Rondavels, dit zijn drie torenachtige bergen in een Canyon, Bourke's Luck Potholes, hier vind je uitgeslepen rotsen door de Blyde River. Ook zagen we Gods Window, vanaf een uitkijkpunt had je prachtig uitzicht over het landschap ver in de diepte. Het verhaal gaat dat dit het uitzicht is, dat God vanuit de hemel heeft. Het is maar dat je het weet. 's Middags bezochten we een oud mijnwerkersstadje Pelgrims Rest. Het stadje is nog in authentieke staat gebleven. In hotel Royal is nog een bar zoals die een eeuwigheid geleden was. Je begrijpt dat ik Chris niet met zijn fototoestel in het stadje heb gezien.
Ook bezochten we een Shagaan stam, waar een show voor ons werd opgevoerd.
's Avonds kregen we weer een diner in ons hotel in Witrivier.

Zondag 8 oktober

Om 4.45 uur ging de wekker. We moesten zo vroeg op omdat onze gamedrive in het Krugerpark om 06.30 uur begon. Ik zit deze verslagen dan ook te schrijven in het Krugerpark, waar we net zijn gearriveerd van onze 2e gamedrive. De rest zit buiten te ontbijten. omdat in de twee laatste hotels geen internet beschikbaar was, hebben jullie even op mijn berichten moeten wachten. Voor de foto's heb ik nu geen tijd, want over twee minuten begint onze volgende gamedrive. En dit is iets wat je in je leven meegemaakt moet hebben. Om oog in oog te staan met een giraf ('t is natuurlijk wel een beetje overdreven want de beesten hebben een veel te lang nek). Maar daarom niet minder interessant. Ook zagen we wel honderden impala's, olifanten, buffels, zebra's, koedoe's. Jongens Zuid-Afrika is helemaal geweldig. Maar nu moet ik nokken, ik moet weer mijn jeep in. Als het lukt zet ik vanavond wat foto's op de site, keuze genoeg want ik denk dat ik er inmiddels al 400 heb genomen.

  • 08 Oktober 2006 - 09:20

    Marsha:

    mam, Pumba heet het wrattenzwijn

  • 08 Oktober 2006 - 11:40

    Lex En Loes:

    Hey Brinkje's

    Wij zijn net terug van een weekje Barcelona.

    Leuk weer al jullie belevenissen mee te mogen beleven. Ben benieuwd naar de foto's.
    Chris en Mar heel veel plezier nog toegewenst en geniet ervan!

    Groetjes de van Dijke's

  • 08 Oktober 2006 - 17:24

    Wies:

    Hoi Marianne en Chris,

    Ik heb samen met Marc de belevenissen van Zuid-Afrika gelezen.Fantastisch!
    en dit is nog maar het begin...Wij wachten met spanning af naar jullie avonturen in Zuid-Afrifa!
    Veel plezier nog verder groetjes van,

    Marc en wies

  • 08 Oktober 2006 - 18:37

    Nel:

    Met jouw verslag beleef ik mijn reis weer opnieuw.
    Genieten jullie maar. Hebben jullie de stilte al"gehoord". en kijk uit voor die Seekoei .

  • 11 Oktober 2006 - 11:22

    Jeannette:

    ben zeer benieuwd naar de foto's. De eerste week zit er al weer op gaat wel snel zeker. Nou genieten maar. Wat is trouwens een koedoe groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Marianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 9240

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2006 - 25 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: