Inmiddels 4 van de Big Five gezien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Inmiddels 4 van de Big Five gezien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Inmiddels 4 van de Big Five gezien

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zondag 8 oktober

Helaas heb ik niet eerder kunnen berichten. We zitten nu (woensdag 11 oktober) in Greater St. Lucia Wetpark.
Maar nog even over zondag. 's Middags hebben we de andere twee van de Big Five gezien. We weten nu hoe de buffel, de olifant, de neushoorn en de leeuw er in het wild uitzien. Ja ja, de leeuw hebben wij ook gezien. Drie nog wel. Ik heb daar natuurlijk foto's van genomen en als het kan in dit internet cafe zet ik deze samen met de andere op de site.

Maandag 9 oktober

Vandaag zijn we naar het Koninkrijk Swaziland gegaan. Dit is echt een heel arm land. De koning is hier steenstervens rijk en heeft ik weet niet hoeveel vrouwen, maar een armoede hier, niet te geloven. Ook bezochten we hier een Swazimarkt in de Ezulwini vallei. Ons hotel is prachtig hier. Je begrijpt er helemaal niets van in zo'n land met zoveel armoede.
Onze groep is echt helemaal geweldig. We hebben ontzettend veel lol.

Dinsdag 10 oktober

Vandaag verkasten we weer en wel naar Kwazu Natal. Daar bezochten we een kaarsenfabriek. Ook gingen we naar een Zuludorpje en werd ons verteld hoe de Zulu's vroeger leefden. Met die mensen wil je ook niet ruilen. Onderweg naar onze lodge in Kwazu Natal werd op ons verzoek een bezoek gebracht aan een school. Daar krijgen kinderen waarvan de ouders zijn overleden onderwijs. Ik heb er met tranen in mijn ogen gestaan. We mochten de klassen in en levensgroot stond er op een poster op de muur geschreven dat niemand het recht had om tegen jouw wil je op welke wijze dan ook aan te raken. Nou dan weet je het wel. De meeste ouders zijn gestorven aan aids en de meeste kinderen zijn hier dan ook besmet. De meesten van ons hadden pennen en schriften uit Nederland mee genomen en deze werden geschonken aan de school. Ook gingen we met de envelop rond. Bijna 100 kinderen in een lokaal, waar maar een paar tafeltjes stonden en geen stoelen.

Woensdag 11 oktober

Weer hadden we vandaag een gamedrive en wel in het befaamde Hluhluwe Wildpark. En Nel je hebt geen woord teveel gezegd. Dit park was geweldig. We hebben hier ook zoveel dieren gezien, teveel om op te noemen.
Net hebben we een boottocht gemaakt over het St Lucia's Lake. Hier vonden we behalve de krokodillen, de nijlpaarden. Geweldig om deze beesten van dichtbij te bekijken.
Vanavond keren we weer naar onze lodge terug waar we twee nachten verbijven. Een geweldige lodge in Hluhluwe.

• 11 Oktober 2006 - 15:49

Henk:

Hoi Marianne en Chris. Het klinkt allemaal weer fantastisch wat jullie meemaken! Ik ben nu al benieuwd naar al jullie foto's en video's. En de volgende keer maar een doosje schoolspullen van Marrie meenemen... Groetjes en geniet!!

• 11 Oktober 2006 - 16:32

Nel:

Het zal indruk- en verbazingwekkend blijven.
    Kan je alweer meppen met je arm. Heb je nodig op de Indische markt in Durban

• 11 Oktober 2006 - 17:11

Marc:

ik kan al maan,roos,vis,doos,sok,neus schrijven! nog een goede reis verder... Was die leeuw groot? ja of nee...
    Zoals jullie zien volgt marc samen met mij jullie avonturen in Zuid-Afrika!

groetjes van,
    Marc en wies