Eindelijk weer een internetverbinding - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een internetverbinding - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een internetverbinding

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

20 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vrijdag 13 oktober

Vandag hebben we vanuit Durban de Drakensbergen via de Sani Pass bezocht. Een indrukwekkend stel bergen. We hadden alleen pech met de bus op de heenweg en met een half uur vertraging vertrokken we dan toch. We stegen tot 2874 meter in een 4 x 4 . Boven op de top leeft de bevolking van Lesotho. Zo iets schrijnends heb je nog nooit gezien. Wat een armoe. Een baby in een kruiwagen met blote billetjes in ik denk 5 graden celsius.

Zaterdag 14 oktober

Vandaag hadden we een lange weg te gaan. Van Durban naar East Londen. Maar wat een veelzijdig land. Prachtige natuur. Ontzettend veel hutjes van bij elkaar geraapt hout waar de zwarten Zuid-Afrikanen in leven.

Zondag 15 oktober

Vandaag vertrokken we via Grahamstown naar Port Elizabeth. Maar eerst een stop in Addo olifanten park. We deden weer een game drive in een 4 x 4. We hebben daar weer ontzettend veel dieren gezien. Een olifant naderde onze auto tot pak hem beet een meter. Wat imposant om mee te maken. Ook zagen we een stokstaartje (echt waar Celeste). Doordat het park vele bergen bezit zag je de olifanten door de bossen struinen. Geweldig.
's Avonds in het hotel vierden we een zgn. huwelijksfeest van een stel uit ons gezelschap. Gefingeerd ntuurlijk dames van Gemini. Ook hier houd ik van een feestje.

Maandag 16 oktober

Vandaag stond er tot 16.00 uur niets op het programma en hebben we lekker gewinkeld en bij het zwembad geluierd. Om 16.00 uur deden we een stadstour door Port Elizabeth en bezochten we een township. We hadden voor die stakkerds daar allerlei spullen verzameld. Kleren, zeepjes uit de hotels, snoep e.d. Wat een toestanden daar zeg. Ook hebben we daar in een soort clubhuis gegeten. De kakkerlakken liepen over de muur.

Dinsdag 17 oktober

Vandaag begon onze tocht "De tuinroute". Een geweldige rit door prachtige natuur. We bezoeken de Tsikikammabrug over de Stormsrivier. Een ellenlange hangbrug. Dood eng natuurlijk, maar ik heb het gehaald na een geweldig klim naar boven. Ook bezoeken we de grootste boom van Zuid-Afrika. In Amerika hebben we ze groter gezien. Later stoppen we in Plettenberg Bay. De Indische Oceaan was erg ruw en er was geen walvis te zien.

Woensdag 18 oktober

Vandaag op weg anar Oudtshoorn. We bezoekn daar de Cango grotten. Prachtige grotten. Ook bezoeken we een struisvogelfarm. Iemand van ons reisgezelschap gaat een ritje op deze vogel maken.

Donderdag 19 oktober

Walvissen spotten was het doel van deze dag. We stopten in Hermanus en omdat het prachtig weer was, hebben we vele walvissen pal aan de kust gezien. Helemaal te gek.

Vrijdag 20 oktober

Nu zitten we te wachten om de wijnlanden in te gaan. Chris staat al te popelen.

• 20 Oktober 2006 - 06:02

Sybille:

jeetje, wat zien jullie veel en zo te lezen allemaal erg indrukwekkend! zal harry proberen over te halen om eens naar zuid-afrika te gaan in plaats van la france! geniet er nog van en veel plezier!

• 20 Oktober 2006 - 10:55

Lex En Loes:

Echt helemaal gaaf zeg, echt leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Knap van je Mar, dat je ook over die enge hangbrug bent gegaan, dat is weer 'ns wat anders als dat hangbruggetje van Burgers Bush! Heel erg veel plezier nog toegewenst!

• 20 Oktober 2006 - 13:25

Henk:

Kom op Chris, nu wordt het jouw (onze) beurt. Doe mij maar een paar dozen... die gaan gewoon de kelder in. Geniet veel en drink met mate...

• 21 Oktober 2006 - 11:51

Jon En Carla:

Het klinkt allemaal fantastisch, geniet nog van de laatste dagen en veel plezier nog

• 24 Oktober 2006 - 12:14

Marc En Wies:

Wat hebben jullie veel gezien! Marc vraagt iedere dag of er bericht is vanuit Zuid-Afrika...vooral de beesten vindt hij wel interressant!
    Nog veel plezier verder en tot gauw!

groetjes van,
    Marc en Wies