Het is baie baie gesellie in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Het is baie baie gesellie in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Het is baie baie gesellie in Zuid-Afrika

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Durban

Donderdag 12 oktober

Toen we gisteravond weer in onze lodge waren hebben we een heerlijke braai gekregen. Het complex waar onze lodge staat was dit keer erg kleinschalig en wij waren de enige gasten. We hebben tot laat in de avond gezellig buiten gezeten, want het weer is weer met ons deze vakantie.

Vanochtend moesten we weer vroeg op om op weg te gaan naar Durban. Een grote badplaats aan de Indische Oceaan. Eerst bezochten we (inderdaad Nel) de Indische markt. En met zo'n kookprins als Chris in ons gezin, weet je het wel. Een heleboel kruiden werd aangeschaft (sorry meiden thuis, ik kon jullie daddy niet tegenhouden). We reden de heel kustweg af en dan is het net of je in Europa bent. Echt een vakantieplaats Durban. Je ziet hier ook veel blanke bevolking. Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de zwarte bevolking nog steeds harder moet werken dan de blanke bevolking. Het is af en toe schrijnend om te zien.
Een van onze eerste avonden zaten wij in een restaurant te eten van een blanke eigenaar met alleen maar zwart personeel. Het hele restaurant zat vol met blanke mensen. Toen er vier zwarte mensen binnenkwamen werd hen de toegang tot het restaurant ontzegd. Chris vroeg aan de eigenaar wat de reden hiervan was. En de eigenaar antwoordde doodleuk dat dat tot bescherming van onze eigendommen was. Ja ja. Als wij dit van tevoren hadden geweten, waren we daar nooit naar binnen gegaan.

Vanavond gaan we heerlijk Indisch eten, want in Durban hebben zich veel Indiers gevestigd. Jullie zien, we vervelen ons geen moment.

En helaas tot dusver lukt het niet om de foto's op deze site te zetten. Alle pc's zijn beveiligd.

• 12 Oktober 2006 - 15:45

Celeste:

Klinkt weer allemaal als een geweldige ervaring! Veel plezier nog ouders van me. Kus van Celeste

• 14 Oktober 2006 - 11:58

Nel:

Nu op naar de vele vele olifanten in het Addo en daarna genieten van de sight seeings op de tuin-, en voor jou Chris, wijn paradijsjes met een brok historie

• 17 Oktober 2006 - 20:32

Astrid:

Hoi, vakantiegangers, Heb net het hele verslag gelezen, (ben nooit zo snel met emailtjes lezen enzo)wat leuk om met jullie mee te reizen naar zuid afrika. Als ik zit te lezen, hoor ik het je vertellen, marian. Super om zo'n reis te maken. Ben heel benieuwd naar de foto's.
    Zie je bruin verbrand en wel weer eind oktober (in de kou)Veel plezier nog!!
    Groetjes van As en Ron

• 19 Oktober 2006 - 09:44

Hetty De Vos:

Marianne en Chris,

Ik realiseer me net dat jullie laatste week alweer ingegaan is. Zo te zien genieten jullie van Zuid-Afrika.
    Veel plezier nog.

gr hetty