We zijn in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu We zijn in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

We zijn in Zuid-Afrika

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

05 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Woensdag 4 okotber

Om 11.05 uur vertrok ons vliegtuig naar Johannesburg met een half uur vertraging. We hadden een vlucht van 10 uur voor de boeg, maar al met al viel het reuze mee. Op het vliegveld werden we verwelkomd door onze gids Mareli. Zij is Afrikaanse en we kunnen goed met haar communiceren. Om 23.30 uur waren we in ons hotel waar we doodmoe ons bed in doken.

Donderdag 5 oktober

Vandaag zijn we Johannesburg gaan verkennen. We zijn bij het Voortrekkersmonument geweest en naar het Paul Krugermuseum. Ook bezochten we Pretoriastad en zijn we naar Soweto geweest. We bezochten daar een township. Vreselijk. Jongens jullie weten niet hoe rijk wij het in Nederland hebben. Wat een armoede overal. Laat in de middag waren we weer bij het hotel en net hebben we heerlijk Afrikaans gegeten in een shoppingmall vlakbij ons hotel. Helaas waren de winkels na het eten dicht. Balen.

• 05 Oktober 2006 - 20:07

Celeste:

Celeste gaat nu even op stap.. Genieten jullie maar lekker daar van de zon, dan genieten wij even lekker van de regen hier!! Spreek jullie snel!!

Liefs Celeste